Ako znejú najkrajšie zvuky Slovenska? To vie víťaz kategórie Auto-moto a doprava Škoda Auto Slovensko
„Objavte Slovensko netradičným spôsobom prostredníctvom jeho jedinečných zvukov v inovatívnej kampani Najkrajšie zvuky Slovenska.“ Tak by sa dal stručne opísať víťazný projekt v kategórii Auto-moto a doprava v súťaži Zlatý středník. Škoda Auto Slovensko sa v ňom spojila s hudobníkom Jurešom Líškom, ktorý osobne zachytáva zvukovú krásu krajiny a zároveň objavuje nový spôsob ekologického cestovania vďaka 100 % elektrickému vozidlu Škoda Enyaq Coupé.
Kampaň „Najkrajšie zvuky Slovenska“ predstavuje jedinečné prepojenie prírody, objavovania a ekologickej mobility. Hudobník Jureš Líška cestoval po rôznych regiónoch Slovenska, aby objavil a zaznamenal tie najkrajšie zvuky krajiny. To zahŕňa široké spektrum unikátnych zvukových zážitkov – od melódií ľudových piesní, cez šum horských potokov a zvuky lesa, až po ruch mestských ulíc. Tieto zvuky sú často prehliadané v hektickom svete technológií a urbanizácie. Cieľom bolo priblížiť ich verejnosti a ukázať, že elektrické auto svojou ekologickou a tichou prevádzkou umožňuje citlivejšie vnímať tie najkrajšie zvuky Slovenska.
Výsledkom kampane je nielen výnimočný dokument, ale aj interaktívny online plánovač trás.
Jaká byla strategie a cíl projektu?
Projekt sa zameriava na mladšie publikum a posilňuje vnímanie značky Škoda. Spája environmentálne uvedomenie s objavovaním nových miest prostredníctvom elektrických vozidiel, ktoré umožňujú bližší kontakt s prírodou, a pozicionuje značku Škoda ako modernú, ekologickú a inovatívnu. Okrem environmentálneho aspektu zdôrazňuje ticho ako ústredný motív kampane, ktorý súvisí s cestovaním v 100 % elektrickom modeli Škoda Enyaq Coupé. Jureš Líška sa preto na lov zvukov Slovenska vydal práve týmto modelom. Benefity elektromobilu boli do kampane zakomponované prirodzeným spôsobom. Napĺňa tak krédo „Ak chceš počuť svet, musíš zostať ticho“, čo umožňuje práve bezemisná jazda s mimoriadne tichou prevádzkou.
V čem byl projekt jedinečný a novátorský?
Projekt je jedinečný svojím prístupom a inovatívny v propagácii ekologického objavovania: spája umenie zvuku s interaktívnou platformou na plánovanie trás, pričom jeho vrcholom je dokumentárny film, ktorý demonštruje hlavnú myšlienku. Ide o výnimočný počin v kontexte environmentálneho brandingu.
Súčasťou projektu je aj špeciálny playlist na platforme Spotify, ktorý vznikol zo zaznamenaných zvukov hlavným protagonistom Jurešom Líškom. Z roadtripu vznikol aj krátky dokument s jedinečným zvukovým dizajnom, ktorý odhaľuje skryté zvuky rastlín, zvierat či budov.
Koho měl projekt oslovit a zasáhnout?
Kampaň využíva moderné formáty, aby oslovila mladšiu demografickú skupinu a propagovala Škoda Auto ako ekologickú a inovatívnu značku. Prostredníctvom digitálnych a PR aktivít povzbudzuje publikum k rešpektovaniu udržateľného cestovania, pričom primárne zvyšuje povedomie o značke Škoda u generácie Z a mileniálov.
Jak celý projekt vznikal?
Kreatívny proces kampane zahŕňal zber unikátnych zvukov Jurešom Líškom a zároveň tvorbu vizuálne a zvukovo bohatého dokumentárneho filmu. Následne vznikla webová stránka projektu a interaktívny plánovač trás, ktoré približujú myšlienku cieľovému publiku a nabádajú k ohľaduplnému objavovaniu nových miest, čím plynulo spájajú technológiu s prírodou. Digitálna a PR kampaň, založená predovšetkým na prirodzenom lifestylovom obsahu, úspešne aktivovala množstvo ľudí, ktorí objavili jedinečné miesta.
S jakým rozpočtem se podařilo naplnit cíle?
Projekt mal relatívne nízky rozpočet na produkciu a médiá (produkcia do 15 000 eur, rozpočet na médiá v tisíckach eur), napriek tomu kampaň dosiahla významný vplyv: 1,5 milióna zobrazení na sociálnych sieťach, viac než 6 miliónov impresií a 900 000 zhliadnutí videa (celkovo na všetkých platformách). Preukázala vysokú efektivitu v zapojení publika a propagácii ekologického cestovania, meranú prostredníctvom digitálnych zobrazení, PR dosahu a pozitívnych ohlasov.
Víťaz súťaže Social Awards a člen rebríčka najvplyvnejších influencerov na Slovensku podľa magazínu Forbes sa vydal po stopách hlavného protagonistu a svojim 166 000 followerom na sociálnych sieťach ukázal vlastné zážitky z najzaujímavejších miest. Zároveň prezentoval hlavnú myšlienku – nerušiť okolie hlukom ani emisiami – a vyzval ľudí k ohľaduplnejšiemu objavovaniu.