Česko-slovenský Zlatý středník pozná víťazov: Projektom roka je Sloboda nás spája, najlepšou agentúrou MSL, cenu za meranie efektivity získal slovenský projekt Vražedná efektivita.
10. septembra 2025

Česko-slovenský Zlatý středník pozná víťazov: Projektom roka je Sloboda nás spája, najlepšou agentúrou MSL, cenu za meranie efektivity získal slovenský projekt Vražedná efektivita.

pre médiá

Česko-slovenská súťaž Zlatý středník pozná víťazov svojho 23. ročníka. Cenu za Meranie efektivity získal slovenský projekt „Vražedná efektivita“ od Vražedné psyché a PS:Digital. Iniciatíva „Díky, že můžem“ s projektom „Sloboda nás spája“ získala ocenenie Projekt roka. Novo udelenú Grand Prix za Zodpovednú komunikáciu si odniesli Konsent, Magistrát hlavného mesta Prahy a Pražská integrovaná doprava za kampaň „Obťažovanie do MHD* nepatrí“. Medzi najúspešnejšie agentúry patrí MSL Czech Republic, ktorá si odniesla Grand Prix pre Najlepšiu agentúru. Výsledky boli vyhlásené na slávnostnom galavečere v Empire Hall v Prahe, ktorý každoročne organizuje profesijná organizácia ASCOPA.


ASCOPA ocenila 24 slovenských projektov z celkového počtu 34 finalistov, čím potvrdila silnú úroveň slovenskej strategickej komunikácie a stále rastúcu kvalitu prihlášok zo Slovenska v rámci spoločnej česko-slovenskej súťaže.

Kto uspel v jednotlivých kategóriách?
V najobsadenejšej kategórii Spoločenská zodpovednosť, udržateľnosť a ESG zvíťazil spoločný projekt slovenského a českého Tesca „Menštruačné šaty“.

Ocenenie v kategórii Využitie sociálnych sietí a influencer marketing si odniesol projekt „Influendcérky“ od Orange a Made by Vaculik.

V kategórii Podcast zvíťazila séria „Hovorme o tom“ od Henkel Slovensko a Seesame.

Česká filharmónia bodovala hneď v troch hlavných kategóriách – Audio a video prezentácia, Integrovaná kampaň a Štruktúra, obsah a storytelling, vždy s projektom „Nezabudnite“.

V kategórii Kreatívna idea porotu najviac zaujal projekt „Nenasaditeľný prsteň“, ktorý vznikol v spolupráci iniciatívy Sme fér, MSL Czech Republic a Leo Burnett.

V oblasti eventov zaujal tím Apropo Jičín s kampaňou „Zasiali sme starostlivosť a zožali 800 000 Kč“.

Víťazstvo v kategórii Interná komunikácia a employee engagement získala Česká sporiteľňa s agentúrami JuiceUP a Webout You za „Personalizovanú video pozvánku k 200. výročiu“.

V kategórii Launch, relaunch a rebranding zvíťazila Partners Banka a Konektor PR s projektom „Vstup Partners Banky na trh“.

Kategóriu Nízky rozpočet a efektivita ovládol projekt „Absurdná kampaň proti absurdnej výchove – Vypráskaná výchova“, ktorý realizovalo Centrum Locika s MSL Czech Republic a Saatchi & Saatchi.

V novej kategórii Regióny uspel projekt „To za nás nebolo“ od Vzdelávacieho inštitútu pre Moravu a B tímu.

Porotu v kategórii Krízová komunikácia, komunikácia zmeny a public affairs najviac oslovil projekt „Povodne 2024“ Ministerstva vnútra ČR.

Víťazom kategórie Webové stránky sa stala „Digitálna križovatka“ od Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Zlato za Mobilnú aplikáciu a inováciu patrí organizácii Nepanikár za rovnomennú aplikáciu.

V kategórii Elektronický časopis, blog a newsletter zvíťazil redizajn blogu „Jedlo a radosť“ v produkcii Ambiente a A+Manual.

Najlepším Interným tlačeným časopisom a novinami sa stal titul „Ranvej“ od Aero Vodochody Aerospace a Boomerang Communication.

Cenu za najlepší Externý tlačený časopis a noviny získala „EduRevue“ od Národného pedagogického inštitútu Českej republiky.

Výročné správy najlepšie spracovalo Národné divadlo, zatiaľ čo v kategórii Brožúra, ročenka a katalóg bol ocenený „Magazín Odvaha“ od Nadácie PPF.

Prihlásené projekty tento rok hodnotilo celkom 18 porôt so 141 profesionálmi z oblasti public relations, marketingu a audiovízie.

Kompletné výsledky vrátane výhercov v odborových kategóriách sú dostupné tu.

„Slovenské projekty tento rok potvrdili, že kvalitná a strategicky premyslená komunikácia má na trhu silné miesto. Veľmi ma teší, že slovenské kampane boli nielen viditeľné, ale aj oceniteľné v širokej škále kategórií. Ocenenie Grand Prix pre Vražednú psyché je dôkazom, že aj s nízkym rozpočtom je možné dosiahnuť mimoriadny vplyv,“ uviedla Tereza Molnár, aktuálna predsedníčka a spoluzakladateľka skupiny Komunikační experti.

 

ASCOPA udelila šesť ocenení Grand Prix

Súčasťou galavečera súťaže Zlatý středník je každoročne aj udeľovanie ocenení Grand Prix tým najlepším v odbore, a to v kategóriách PR osobnosť roka, Talent roka, Projekt roka, Najlepšia agentúra, Meranie efektivity a po novom aj Zodpovedná komunikácia.

„Tohtoročný ročník Zlatého středníka znova ukázal, akú obrovskú silu má kvalitná komunikácia. Nejde len o to, ako pomáha firmám a značkám uspieť, ale ako dokáže otvárať dôležité témy, inšpirovať a spájať ľudí. Projekt ‚Sloboda nás spája‘ pripomenul, že sloboda je stále hodnotou, ktorá nás spolu drží aj po 35 rokoch od nežnej revolúcie. Michaela Studená a Daniel Drake sú dôkazom, že keď sa človek nebojí ísť s kožou na trh a komunikovať citlivé veci s odvahou, môže to mať skutočný vplyv. A MSL Czech Republic ako Najlepšia agentúra nastavila latku kvality naozaj vysoko. Mám veľkú radosť, že Zlatý středník oceňuje nielen špičkovú prácu, ale aj komunikáciu, ktorá má presah a pomáha kultivovať celý odbor,“ hovorí Jitka Němečková, členka výkonného výboru ASCOPA, ktorá má súťaž na starosti.

Grand Prix za meranie efektivity získala slovenská crowdfundingová kampaň „Vražedná efektivita“. Spojila svet true crime podcastu a spoločenskej hry s autentickými reakciami influencerov z escape roomu. S rozpočtom 3 000 € vybrala cez 110 000 €. Za projektom stojí tím Vražedné psyché a agentúra PS:Digital.

Najlepšou agentúrou sa stala MSL Czech Republic, ktorá patrí do komunikačnej skupiny Publicis Groupe. Agentúra pôsobí na českom trhu od roku 2018, kedy vznikla spojením agentúry Kindred (predtým Inspiro Solutions) a PR tímov Publicis Groupe. Vedie ju Radek Vítek, ktorý minulý rok získal titul PR osobnosť roka.

Projektom roka je „Sloboda nás spája“ iniciatívy „Díky, že můžem“. Kampaň pripomenula 35 rokov od Nežnej revolúcie a ukázala, že sloboda zostáva hodnotou, ktorá spája naprieč generáciami. Zapojila firmy, neziskové organizácie, influencerov i verejnosť – online aj offline.

Grand Prix za zodpovednú komunikáciu si odniesla kampaň „Obťažovanie do MHD* nepatrí“, ktorú vytvorili Konsent, Magistrát hlavného mesta Prahy a Pražská integrovaná doprava. Otvorila celospoločenskú debatu o obťažovaní vo verejnej doprave.

Medzi partnermi súťaže sú Mediaboard, AMI Communications, Mediální skupina A11, Seyfor, Macek.Legal, Empire Hall, Fleksi, Visit Portugal, České dráhy, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt, Smilebox, It’s Happening, Flow a Komunikační experti. Mediálnymi partnermi súťaže sú Forbes, Marketing & Media, CNN Prima News a Newstream.cz.

Viac informácií o súťaži nájdete na www.zlatystrednik.cz/sk

O Empire Hall
V Empire Hall zažijete jedinečnú atmosféru éry, ktorú stelesňuje legendárny Great Gatsby. Na viac ako 1600 m² nádherných priestorov v historickom Slovanskom dome ponúka Empire Hall perfektné miesto pre galavečery, svadby, konferencie, spoločenské podujatia či firemné stretnutia. Skúsený tím profesionálov zabezpečí bezproblémový priebeh akcie a postará sa o každý detail.