Gól, ktorý obletel futbalový svet a Sparte vyhral Zlatý středník za Audio a video prezentáciu
Futbalová Sparta Praha prišla s inováciou, ktorá zmenila pohľad na sledovanie futbalu. Vo svojom prípravnom zápase nasadila na dvoch hráčov špeciálne bodykamery a fanúšikom ponúkla jedinečnú perspektívu priamo z ihriska. A trafila sa do čierneho! Gól Lukáša Haraslína sa stal virálnym hitom, so 16 miliónmi zhliadnutí len na TikToku. Tento projekt nevyniesol Sparte len mimoriadnu pozornosť na sociálnych sieťach, ale aj prestížne ocenenie Zlatý středník v kategórii Audio a video prezentácie.
Cieľ a stratégia projektu
Sparta sa dlhodobo usiluje o to, aby bola atraktívnou značkou nielen pre svojich tradičných fanúšikov, ale aj pre mladšiu generáciu (generácia Z & Alfa) a zahraničné publikum, ktorí nepatria medzi tradičné sparťanské publikum. Projekt zároveň pomohol propagovať značku epet, hlavného partnera klubu, ktorého cieľom bolo zvýšiť znalosť svojej značky prostredníctvom spolupráce s klubom.
V čom bol projekt inovatívny?
Futbal je konzervatívny šport, kde pravidlá často bránia využitiu inovatívnych technológií. To však neplatí pre priateľské stretnutia. Sparta využila túto príležitosť a nasadila bodykameru Mindfly, ktorá fanúšikom umožnila zažiť najlepšie momenty zápasu priamo pohľadom profesionálneho hráča – vrátane už spomínaného gólu. Jedinečný pohľad na hru nadchol na sociálnych sieťach milióny fanúšikov.
Ohromujúci vplyv
Bránka Lukáša Haraslína zaznamenala 16 miliónov zhliadnutí na TikToku a celkom viac ako 22 miliónov zhliadnutí na všetkých sociálnych sieťach Sparty. Oficiálny účet klubu zažil raketový nárast, kedy v krátkom období získal viac ako 80 tisíc nových followerov, čo znamenalo nárast o 114 %. Sparta sa tak stala najsledovanejšou športovou organizáciou na TikToku v Česku. Obsah navyše zdieľali prestížne zahraničné médiá, ako napríklad Marca či Gazetta dello Sport. Sparta tak ukázala celému svetu, kam sa môže posunúť fanúšikovský zážitok zo sledovania futbalového stretnutia.
Kreatívny proces
Zábery z bodykamery priniesli fanúšikom úplne novú perspektívu futbalového stretnutia a možnosť zažiť najlepšie momenty zápasu pohľadom ich obľúbeného hráča. Celý proces zahŕňal:
· Umiestnenie bodykamier Mindfly na hráča
· Zachytenie kľúčových momentov zápasu z hráčskeho pohľadu
· Postprodukciu v rámci content tímu AC Sparta Praha
· Organické šírenie obsahu na sociálnych sieťach, kde sa stal virálnym fenoménom
Efektivita a rozpočet
Celkové náklady na realizáciu projektu boli 15 000 EUR, pričom zahŕňali technológiu, projektové vedenie a videoprodukciu. Postprodukciu zaistil interný content tím Sparty a do médií neboli investované žiadne prostriedky – obsah sa šíril čisto virálne.
Pôvodný odhad počítal s dosahom rádovo stoviek tisíc zhliadnutí, primárne v českom prostredí. Finálne výsledky a globálny PR zásah predčil všetky očakávania agentúry i klubu.