Komunikačné projekty zo Slovenska získali až 27 miest na shortliste 19. ročníka súťaže Zlatý středník
12. júla 2021

Komunikačné projekty zo Slovenska získali až 27 miest na shortliste 19. ročníka súťaže Zlatý středník

Československá súťaž komunikačných projektov a firemných médií Zlatý středník predstavila shortlist 28 kategórií so 169 nomináciami. Slovenské práce tvoria 17 % zo všetkých projektov umiestnených na shortliste. Takmer stovka porotcov z radov popredných expertov na jednotlivé komunikačné disciplíny vyhodnotila rekordných 490 prihlášok do 19. ročníka tejto odborové súťaže. Najlepšie komunikačné kampane zo Slovenska sa jej zúčastňujú už druhýkrát. Súťaž Zlatý středník, v preklade Zlatá bodkočiarka, vyhlasuje český PR Klub v spolupráci s Asociáciou hovorcov Slovenska (AHS).

Najúspešnejšími slovenskými zadávateľmi sa stali (podľa abecedy) Kofola, Lidl Slovenská republika, Pernod Richard, Poštová banka, Slovenská sporiteľňa a Tatra Banka. Medzi agentúrami zabodovali predovšetkým Divino, PR Clinic, Seesame, SKPR Strategies, This is Locco a Zaraguza.

Slovenské projekty tvoria takmer pätinu všetkých prihlášok aj nominácií na shortliste

Čím sú slovenské kampane výnimočné? „Slovenské komunikačné projekty spájajú dve veci: odvaha a komplexnosť. Zhodli sme sa na tom s viacerými porotcami. Práve preto sú projekty slovenských agentúr a firiem medzinárodnej konkurencii úspešné. Zároveň platí, že slovenská komunikačné projekty pôsobia často ucelenejšie a komplexne. Faktom je, že slovenský trh je oproti českému polovičný, na realizáciu projektov tak stačí často menší rozpočet,“ hovorí Štefan Frimmer, porotca súťaže a slovenská PR osobnosť roka 2020.

Slováci majú veľké šance získať ocenenie Grand Prix

Celkovo 14 porôt počas jedného mesiaca vyhodnotilo 28 hlavných a odborových kategórií. Najpopulárnejšou hlavnou kategóriou sa stala Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť, v odboroch vedú Finančné služby. Slovensko malo aj zastúpenie medzi porotcami, ktorými boli v tomto ročníku Tomáš Palovský z Orange, Lucia Muthová z Allianz - Slovenská poisťovňa, Anton Molnár zo Slovnaft, Martin Dobiš z PR Clinic, Alena Krčová z Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR, Tomáš Skřivánek z TREND Business weekly, Jana Holéciová zo Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory, Simona Mištíková z Divino, Ivana Vagaská z Business Leaders Forum Slovensko alebo Tomáš Bezák z Lidl Slovenská republika.

Vedľa trofejí pre víťaza súťažných kategórií organizátori ešte udelí prestížnu cenu Grand Prix pre „Najlepší covid projekt“ a „Najlepšiu agentúru“. „Pri výbere toho najlepšieho projektu, ktorého ústrednou témou bola komunikácia v situácii pandémie covidu-19, porota Grand Prix starostlivo zvažovala nielen celkovú kvalitu projektov a ich vplyv na vnímanie a reputáciu značiek, ale aj mieru spoločenského presahu,“ hovorí Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR Klubu, a doplňuje: „Najlepšiu agentúru volila porota z približne desiatky nominácií agentúr, ktorých práce ukázali, že právom patria k špičke.“

Slávnostné vyhlásenie víťazov je naplánované na 2. septembra v Prahe, samozrejme ak to epidemická situácia a stanovené pravidlá umožnia. O produkciu galavečera sa tento rok postará produkčná spoločnosť LK Production. Partnermi súťaže sú spoločnosti Bohemia Sekt, Coca-Cola HBC, Coworkers AI, Dáme jídlo, Huawei, MasterCard, Monitora, Orange, Plzeňský Prazdroj a Víno Hruška.

ZLATÝ  STŘEDNÍK 20/21 – kategórie:

Hlavné kategórie

1. Externý tlačený časopis a noviny

2. Interný tlačený časopis a noviny

3. Elektronický časopis a blog

4. Newsletter

5. Brožúra, katalóg a leták

6. Výročná správa

7. Webové stránky

8. Mobilné aplikácie a inovácie

9. Audio a video prezentácia

10. PR event

11. Využitie sociálnych sietí a influencer marketing

12. Štruktúra, obsah a storytelling

13. Kreatívna idea

14. Nízky rozpočet a jeho efektivita

15. Interná komunikácia a employee engagement

16. Krízová komunikácia, komunikácia zmeny a public affairs

17. Launch, relaunch, rebranding

18. Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť

19. Integrovaná kampaň

Odborové sektory

1. Auto-moto a doprava

2. Finančné služby

3. FMCG, krása a móda

4. Neziskový sektor

5. Priemysel, strojárstvo a energetika

6. Šport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia

7. Telekomunikácie a IT

8. Verejný sektor a politická komunikácia

9. Zdravotná starostlivosť a farmácie

Grand Prix (navrhne porota):

Najlepšia agentúra

Talent

Osobnosť PR 

Najlepší covid projekt

Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící firemní interní a externí média a nejlepší komunikační projekty vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Odborná porota posuzuje přihlášené práce i napříč oborovými sektory a porovnává ty nejzajímavější osobnosti a PR agentury roku.

Kontakt:

Michaela Pišiová
Výkonná ředitelka PR Klubu
reditelka@prklub.cz
+420 777 955 918