Zlatý středník predstavil shortlist: najväčšie šance na Slovensku má 365.bank, z agentur SKPR Strategies
Súťaž komunikačných projektov a firemných médií Zlatý středník pozná finalistov 23. ročníka. Asociácia strategickej komunikácie a vzťahov s verejnosťou (ASCOPA) predstavila shortlisty v priestoroch PressCentra ČTK. Z celkového počtu 642 prihlášok do 20 hlavných a 9 odborových kategórií postúpilo do finále 174 prác. Slovenským zadávateľom s najviac nomináciami sa stala 365.bank. S piatimi zmienkami dominovala agentúra SKPR Strategies. Víťazi budú vyhlásení vo štvrtok 11. septembra počas slávnostného večera v Empire Hall v Slovanskom dome v Prahe.
Kompletný zoznam finalistov je dostupný na odkaze tu.
Slovenské projekty tvoria 20 % shortlistu
Do finále sa tento rok dostalo 34 slovenských projektov, čo predstavuje nárast oproti minulému roku.
„Slovenské prihlášky každoročne zaujmú svojou odvahou a nápaditosťou. Ani tento rok nebol výnimkou – porota ocenila kreatívne, ale zároveň premyslené a zrozumiteľné koncepty, ktoré výborne pracovali s insightom aj technológiami,“ hovorí Michaela Pišiová, výkonná riaditeľka ASCOPA.
Medzi zadávateľov s tromi a viacerými nomináciami sa tento rok zaradili (v abecednom poradí): 365.bank, Lidl Slovensko, Slovenská sporiteľňa. Z agentúr najviac bodovali Divino, PS:Digital a SKPR Strategies.
Prihlášky hodnotilo 141 porotcov v 18 odborných porotách počas mája a júna. Najväčší počet prihlášok zaznamenala hlavná kategória Spoločenská zodpovednosť, udržateľnosť a ESG, nasledovali kategórie Event a Integrovaná kampaň. V odborových kategóriách dominoval Neziskový sektor, potom oblasti Šport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia a Priemysel, strojárstvo a energetika.
Počas slávnostného večera, ktorý každoročne privíta takmer 500 profesionálov z oblasti komunikácie, budú vyhlásení víťazi jednotlivých kategórií a odovzdané ceny Top rated za výnimočné projekty. Rovnako budú udelené prestížne ocenenia Grand Prix, tento rok v šiestich kategóriách: Projekt roka, Najlepšia agentúra, Talent, Osobnosť PR, Meranie efektivity a po prvýkrát aj Zodpovedná komunikácia. Táto nová kategória oceňuje kampane, ktoré napĺňajú spoločenskú zodpovednosť a majú pozitívny dopad. Najlepší finalisti zároveň postúpia do celosvetovej súťaže World Public Relations & Communication Awards.
„Zlatý středník v posledných rokoch rastie – zvyšuje sa počet prihlásených projektov aj ich kvalita. Tento ročník jasne ukazuje, že firmy berú komunikáciu vážne a venujú jej viac strategickej pozornosti. Autenticita, jasné hodnoty a zodpovednosť prestávajú byť len deklaráciou, čoraz častejšie sú základom dobre nastavenej značkovej stratégie,“ hovorí Jitka Němečková, členka Výkonného výboru ASCOPA zodpovedná za súťaž.
Medzi partnermi súťaže figurujú Mediaboard, AMI Communications, Mediální skupina A11, Seyfor, Macek.Legal, dm drogerie, Empire Hall, Fleksi, Visit Portugal, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt, Smilebox a Komunikační experti. Mediálnymi partnermi sú Marketing & Media a CNN Prima News.
O Empire Hall
V Empire Hall zažijete jedinečnú atmosféru doby, ktorej zosobnením bol slávny Great Gatsby. S viac ako 1600 m2 nádherných priestorov v historickom Slovanskom dome ponúka Empire Hall perfektné miesto pre galavečere, svadby, konferencie, spoločenské podujatia či firemné stretnutia. Tím skúsených profesionálov zabezpečí, aby Vaša akcia prebehla hladko, a bude venovať pozornosť všetkým jej detailom.
Kompletný zoznam finalistov je dostupný na odkaze tu.